Merhaba guzel anneler, nasılsınız? 🌸
Yaklaşık 3 aydır çok büyük bir sorunla cebellesiyorum.
- Cocuguma hamileyim. Hamileliğin getirdigi tüm sorunlar bir yana, henuz hamile kaldığımda 7 aylık olan ve halihazirda emen bebem ile mucadele etmem beni en zorlayan kısım oldu.
Sütüm bebegime dokunmamisti ve tadi da görünürde değişiklik olusturmamisti. Doktor bu şekilde devam ederse 7.ayima kadar emzirebilecegimi söyledi…
Ancak, malesef gün içinde bayılmaya, 7/4 gibi tansiyonlar görmeye, baş dönmesinden durduğum yerde bile oturamamaya başlamıştim. Zaten zayıf bunyeli bir insanim, istah problemlerim heer zaman vardı. Görünen o ki beslenmem yetersiz kaliyordu, takviyelere rağmen. Bir bedende 3 kisi yasamaya çalıştigimiz için haliyle zorlaniyordum.
Doktora gittigimde yaşadıklarımın emzirmekten kaynakli olabileceğini söyledi. Karnimdaki bebisim de ölçümlerda hafif küçük çıkıyordu. Ve malesef emen bebegimin de kilo alması durmuştu. Görünen o ki emzirme olayının kimseye faydasi olmadığı gibi, zarari olmaya başlamıştı. Çünkü iki çocukla evde bayildiginiz zaman, sizi gelip ayiltacak kimse de yoksa bu korkunç bir şey olabilir.
Hamilelikte 3.ayima girerken bebeğimin artik emerek kesinlikle doymadigini anladim. Cok huzursuzdu ağlıyordu, gece surekli uyaniyordu. Dolu bez alamiyordum. Yemeklere saldiriyordu ancak ek gida ona yeterli olmuyordu. Onceden mama denedigimde kesinlikle kabul etmeyen bebegim, şimdilerde içmek için caba gösteriyordu. Bunlari farkettigimde hemen mama ile destekleme girişimlerine başladım. Elbette hic de kolay olmadi. Çünkü bu zamana kadar biberon tutturmaya bile calismamistim hic.
Oncelikle bebedor markasinin 30 mllik küçük suluk biberonlarindan edindim. Emzikli kısmı ile su vermeye başladım. Bu biberonu tutmayi başarınca, yine weebaby markasinin bu sefer 240 mllik büyük biberonunu aldım. Bundan da su icse de eliyle kavrayamadigi icin diliyle geri itiyordu.
Bu biberonlar oncesi avent, mamajoo, chicco gibi ürünleri de denedigimi ancak basarisiz oldugunu yazmaliyim. Nedense daha uyguna aldığınız ürünler sizi bazen şaşırtabiliyor. 😪
Ilk mama olarak da yine en iyisi olarak düşündüğüm Hipp Organık Combiotic ile basladim ancak bebegim bunu kesinlikle icmedi. Bi sefer 30 ml - sanırım cok ac olduğu için- içmeye calissa da bitirememisti. Ben genelde tam uyumaya yakın, uykusundan ağlayarak uyaninca teklif ediyordum. Çünkü gunduzleri sadece meme istiyordu. Emzirmeye devam ediyordum bir yandan.
Aptamil denedigimde o da hipp gibi etki gosterdi.
Bu çabalarım sonuçsuz kalinca açıkçası kendimi bosvermeyi ve emebildigi kadar emmesini tercih ettim. Fakat bu sefer de sütüm bitmeye yakın derecede azalmıştı. Yarım saat de emse yutkunma sesi neredeyse hic gelmiyordu. 🥺
Doktora danistigimda Bebelac markasini önermişti. @NamelesS arkadaşım da bebeğinin yalnizca bebelac kabul ettiğini söyleyince onu denemeye karar verdim. Ayni zamanda Lansinoh markasinin biberonunu da tavsiye etti, hemen edindim. Ve gece 120 ml hazırladığımda hepsini bitirdi. 😊
Artik uyumaya geçmeden önce 120 mllik icip uyuyordu.
Ve gündüz de yine cok aclik krizi ile ağladığında aynı kombinasyonla mama teklif ettigimde kabul etti.
Suanda gunde 2 sefer 1 biberon bitirebiliyor. Henuz duzenli olarak içmiyor, alışması için ona zaman tanıyorum.
Ilk icirirken kucagimda ve ayakta hafif sallanarak veriyordum. Zamanla onu emzirme pozisyonunda oturur sekilde tutarak vermeye başladım. Umuyorum alıştıkça kendi başına da icecektir. Dikkatimi ceken, genelde uyku öncesi kabul etmesi. Onun dışında henuz uyanikken içmiyor, o zaman da ek gida ile destekliyorum. Gunduzleri hic meme vermiyorum, gece normalde gece beslenmesi pek yapmıyordu ama sanırım kendini güvende hissetmek adina meme arıyor, o zamanlar veriyorum.
Sürecimiz suan bu aşamada, umuyorum ilerledikce daha da çözecegiz.
Herkesin Bu şekilde olmuyor, kimi anneler hamilelik sonuna kadar emzirebiliyor hatta tandem şekilde devam ediyor. Ancak eger annenin sağlığı tehlikeye girecekse, bebeklerin gelişimi etkileniyorsa, diretmemek benim icin daha iyi bir seçenekti. Süt bitmeye başlamasaydı belki de inat edecektim ama artik diretmenin de anlamı kalmiyordu.
Bu gerçekten tatsız bir süreç. Ancak aşılıyor. Biraz sabr ve çaba gerektirdigi doğru. Sakinliği korumak ve deneme yapmaktan çekinmemek de önem taşıyor.
Umarim emzirirken -kaza ile- hamile kalmazsiniz ama olur da kalırsanız belki faydam dokunur diye paylasmak istedim. 😅