19 ayına girmek üzere oğlum konuşma yok kelime olarak anne hadi dütdüt çufçuf top su mama meme açuv(havuç) attı yada at hayvan seslerini bazılarını söylüyor me miyav havhav kitapları çok sever göz teması iyi arada ismine bakmaz oda ben çok seslendiğimde için diye düşünüyorum babayı görünce çok sevinir koşar çocukları görünce heyecan yapar çok mutlu olur çiçekleri sevelim diyince sever komut yerine getirir oraya koy bunu yap diyince bazen istemediğinde yapmaz sadece ama odadan şunu getir dersem getirmez bilir yanına gider ama getirmez yemekle arası iyi kırmızı balık diyince ellerini birleştirir yapar sarsar makarayı yapar şarkı söylerim bayılır ama işaret etmiyor prmağıyla bişeyleri su isterse su diyor yada istediği bişey olunca mama diyor Mutfağa gidiyor anlıyor beni salatalık mı havuç mu diyorum salatayı demeye çalışıyor ağzının içinde bişeyler diyerek yani demem oki tv izliyor arada bazen bakmaması işaret etmemesi sıkıntı olabilir mi o kadar şey okuyoruz ki bu ara aklım karıştı bana gelişimi normal geliyor yeni yeni taklit yapmayı öğrendi yalandan ağlıyor kızıyor filan sizin düşünceniz nedir uzun oldu bu arada kusura bakmayın