Emeel Kaç aylık yazmamışsınız ama ben okuyarak öğrendiğim ve başarılı bulduğum yöntemi paylaşayım. İstediği şey mümkünse baştan hayır demeyin, hayır dediğiniz şeye de çok ağlıyor diye izin vermeyin yani sınırı bi kere koyunca onu uygulayın. Diyelim ki tehlikeli bir şey istiyor, bunun olmayacağını söylediğiniz anda genelde kriz başlar tabi ☺️ Sizi dinleyecek gibi değilse,şu an çok ağladığın için konuşamıyoruz. Sakinleşene kadar şurada seni bekleyeceğim sonra konuşuruz diyip aynı odanın başka bi köşesine gidip göz temasını kesip konuşmadan bekleyin. Başta afallıyorlar sonra biraz daha ağlayıp sakinleşmeye başlıyorlar. Ben sakinleşince kollarımı açıyorum gel sarılalım diyorum, yeterince sakinleşmişse geliyor. Bunu yapamadığın için üzüldüğünü biliyorum, ben de üzüldüm ama şu sebepten bu senin için tehlikeli diye anlatıp ilgisini çekebilecek başka bir alternatif sunuyorum. Makul sınırlar ve kurallar koyup bunlara uyarsanız, o da bir kural geldiğinde bunun ciddi olduğunu bir süre sonra öğreniyor. Mesela plastik bir oyuncağını koparıp çiğniyor diyelim. Onu ısırman zararlı, boğazına kaçabilir o yüzden tekrar ısırırsan almam gerekir diyorum. Tekrar ısırırsa alıyorum. İlk yaptığım zamanlar ağlıyordu ama artık öğrendi ve inadıma yapmışsa ve kuralı uyaguladıysam ağlamıyor