Istanbul01 Merhaba kızlar. Kamuda hemşireyim. Bi arkadaşım başvurmuş 1 yıla yakın olmuş kısacası almanyaya gidecek oda hemşire. Çevresinde almanyada hemşire olan var mı şartları güzel diyorlar maaşı vs hastaneyi ayarlıyorlar mış??
Bendenizsirine Istanbul01 dil varmi canim kamu yerlerde dil olmada almıyorlar bildiğim kadar ile yoksa eltim matematik öğretmeni ve çifte vatandaş ama gidip ogretmenlik yapamiyor
Noname21 Istanbul01 benim bildiğim dil kursuna falan ginderiyorlar. Ama yine benim bildiğim orada yaşamak için çok çok paralar kazanmiyorlwr. Yani orda çalışıp buraya gelip harcasan tabi çok iyi. Yani bir ara araştırmasına. Seneler once
Myrose Istanbul01 ben almanyada yaşıyorum hemşire çok arkadaşım var. Kolay bir meslek değil heleki türkiyedeki hemşirelerle buradakilerin görevlerinde baya fark var. Şuan burada hemşire kıtlığı var çünkü hak ettikleri parayı alamıyorlar bu yüzden başka ülkelerden getirtiyorlar. İyi araştırıp iyi düşünmek gerekir
Istanbul01 Noname21 eve firma dil kursuna gönderiyor muş hastaneyi ayarlıyor muş. Arkadaşım gidecek işte. Çalışma izni alana kadar 1500 euro veriyorlar mış. Ondan sonra 3000 euro veriyorlar. Kalacak yer vs ayarlıyor hep.
Acelyam04 Bizim akrabamiz geldi eve Türk ailelerine ilaclarini vermeye gidiyormus hastanede calismiyor.
Acelyam04 Istanbul01 hayir hastanede calisabilmesi icin yeterli dil seviyesinde olmasi gerekiyormus eve gidiyor ilaclarini veriyor Serum baglama gibi bulgar vatandasi oldugu icin almanyaya gelirken sadece is ve kalicak yer bulmasi istendi.
Acelyam04 Myrose evet hastanede kalinca anladim hic kolay degil türkiyede refakatci var ve herseyi o yapar ama Burda hemsireler revakatci diye birsey yok
Myrose Acelyam04 evet aynen öyle hemşireler sabah tüm hastaları tek tek temizliyor her türlü beden temizliğini yapıyor türkiyede bu yok mesela. Parasıda bu kadar işe göre iyi olmadığı için başka ülkelerden alınıyor bir kaç yıldır