cileklisakiz Arkadaşlar İstanbul TOKİ’den ev alacağız doğalgazı merkezi sistem oluyormuş ama çok şikayetçi olanda var olmayanda var kafam çok karıştı kimisi çok gereksiz fazla ödüyorum diyor doğrumu. tokide oturanlar yardımcı olabilirmi
birtutamsac cileklisakiz bizim ev toki değil ama doğalgaz merkezi sistem. Ne yanarsa onu ödersiniz toplamı daire sayısına bölerler, faturayı da panoya asarlar ne kadar gelmiş
AnnaKurt cileklisakiz Gereksiz ödemek değil de altta ki yakmıyor mesela asla ısınmıyor ev. Ayrıca mayıs 15 de kapanıyor soğuk bile olsa. Taaa Ekim 15 de yanıyor kaloriferler
Minnakordek cileklisakiz bizim de merkezi TOKİ degil gerçi de 2 bin altında gelmedi öbür wv merkezi değildi mis gibi evde olmadığında kapatirdim zaten kullanmadığım odaları da kapatirdim yarı yarıya oderdim
Nazlican cileklisakiz Benim ilk evim de merkeziydi biz şikayetçi değildik sadece bi odada yakıyorduk yetiyordu yerler falan sıcacık oluyordu Şuan TOKİ de oturuyorum buranınkinden memnun değilim Mesela bi odada 3 e verince yanıyorsa birinde 5 de yanıyor birinde 2 de yanıyor sonra bi bakmıssın sogumus bu kez hangisinde yanacak diye ekstra ugrasıyorsun falan Ama yönetimden yönetime değişir diye düşünüyorum Tek eksisi ekstra ücret ödüyorsun yok ortak alanı vs si
cileklisakiz AnnaKurt peki gelen faturalar nasıl oluyor çok çok yüksek fiyatlı mı yoksa merkezi sistem olmasada aşağı yukarı bu kadar olurdu diyor musunuz
birtutamsac cileklisakiz az yakan çok yakan yok, tek kombi var gibi düşünün herkes eşit ısıda ısınıyor. Sadece siz ocakta ve suda ne kadar kullanırsanız onu ödersniz. Isınma da her daireye aynı derecede ısı gider.
cileklisakiz birtutamsac bazıları dereceleri var diyor istediğin ayarda yakıyormuşsun. Demekki yönetimden yönetime değişiyor
cileklisakiz Nazlican demekki memnun olanda olmayan da haklı çünkü sabit Bir şey yok yönetime göre değişiyor. Teşekkür ederim
birtutamsac cileklisakiz ilk evim tokiydi ama orası kömür merkezi sistemdi senelik 2000 lira vermiştik 2019 da. Ekstra ücret istenmemişti. Şimdiki evimde merkezi doğalgaz her ev aynı derecede ısınıyor mesela aylık 30 bin geldiyse 42 ye bölünüyor ne kadar düşerse onu ödüyüyoruz
Nazlican cileklisakiz Aynen öyle İlk evimde mesela ayar yapamıyorduk peteği bi yakıyorduk tek petekle ev ısınıyordu kısa kollu şort ile kış geçiriyorduk Bu evde peteklerin vanaları ayarlanıyor ama o da bi soguyor bi ısınıyor diğer evime göre çok küçük ve ben 3 petek yaktım burada kış boyu 2+1 ev aşırı küçük diye bi oda depo gibi oldu 1+1 kullanıyoruz biz O oda hariç yandı mesela her yerde
birtutamsac cileklisakiz hemen hemen ikisi de aynı kapıya çıkıyor bence, kömürde atletle oturuyoduk diyebilirim çok sıcaktı 😅