Güzel anneler sürekli böyle konular açıyorsunuz ama buradan aynı ayda başka bebeklerle kendi bebeğinizi karşılaştırmanız doğru değil çünkü takipli doktorunuz bebeğinizin kilosunu bütün diğer detayları göz önünde bulundurarak değerlendirir. Ne buradan sizin yaptığınız karşılaştırma ile ne de etrafın “çok zayıf” - “çok şişman” gibi yorumları ile bebeğinize fazla gıda takviyesi ya da gıda kısıtlaması yapmayın.
Bebeğin doğum kilosu, cinsiyeti, boyu, alerji geçmişi gibi bir sürü faktörü beraber değerlendirerek kilosunun normal olup olmadığına doktorlar karar verir.
Örnek: 2900 gr doğmuş bir kız bebekle 3500 gr doğmuş bir erkek bebeğin 6. ayda kiloları ciddi anlamda farklılık gösterebilir.