Eslinapapatya Arkadaşlar bugün kırkımız çıktı nasıl 40 banyosu yapacağız anne ve bebek içinde bilenler anlatır mı
tineanigra Eslinapapatya bunun bir olması gereken şekli yok. Normali sizin abdest almanızdır. Diğerleri sadece adet heves vs adına ne derseniz o yüzden hatıra kalsın istiyorsanız kendi zevkinize göre bir şeyler yapın
Dilaylaa Bir şey yapmanıza gerek yok banyonuzu olup abdestinizi alırsınız yeterli . Bebeğinizi de normal yıkamanız yeterli 🤷 bebeğe özel yapılan şeyler şaman adeti tercih ederseniz yaparsınız tabiki
Yarennnnnaltnbsk Normal bir şekilde bebek ve siz banyo yapar abdest alırsınız olur biter, geri kalanlar sizin tercihiniz ama dinimizde de böyle bişey yoktur 40 uçurma falan olayı yok geçmişten uydurulmuş şeyler ama tercih sizin
Eslinapapatya Yarennnnnaltnbsk bir şey söyleniyormuş kırkım bana bilmem kimin kime o yüzden merak ettim
Burakveannesi Yarennnnnaltnbsk Benim kaynanam çocuğumu yıksrken yikama suyuna 40 kaşık su koyuyor yani kırklıyor her yıkayışta
Yarennnnnaltnbsk Eslinapapatya hayır öyle şeyler yok, kadınların rahimlerini toplaması 40 gün sürer bu süreçte ilişkşye girilmez namaz kılınıp kuran okunmaz 40 gün sonra abdest alınıp hepsi yapılabilir fakat bunu belirtmek eskiden ayıp olduğundan bebeğin 40 ı çıktı diyerek bebek suyuna bişeyler ekleyip bişeyler söylemişler dikkati anneden dağıtmak için yoksa asıl 40 ı çıkan annedir temizlendiği için
Yarennnnnaltnbsk Burakveannesi gerçekten ilk defa duyuyorum hiç te onaylamıyorum ama napalım yaşlılar eskideki gibi devam ettiriyor kendi geleneklerini