Cgdmltr93 maaşı SGK verir , hesaba yatan para teminat gösterilip kredi çekilir. SGK kredi varmış yokmuş ilgilenmez. Siz SGK ya başvuracaksınız atıyorum ablasına 1000 tl maaş yatıyor banka bu 1000 tl ye istinaden kredi verdi. Siz SGK ya başvurunca SGK 500 500 iki hesaba böler parayı. Ablasının hesabına 500 yatar , bankada geri kalan taksit borcunu ablasından ister. SGK ya sen az yatırdın diyemez. İnsanların gelirleri değişebilir banka o anki gelire göre kredi verir ve risk almış olur. Örneğin ben kredilerde çalışırken bu şekilde babadan maas alan kişilere kredi vermezdim. Cok oluyor cünkü evleniyor maas kesiliyor ya da kardeşi boşanıyor maas düşüyor vs. Tekrar taksidini yatır diye aramaya uğraşmak istemezdim. Yani krediyle bir bağlantınız yok , orda bir maas var ve bunun paylaşımı SGK ya ait.