Merhaba. Bazı doktorlar detaylı anlatmıyo sanırım. Son günlerde çok fazla nasıl başlıcanı bilmediğini söyleyenlerin postunu görüyorum. Birilerine faydam olsun isterim. Doktorumuzun bize verdiği listeyi sizinle paylaşmak istedim umarım faydalı olur. 6. ayda irmik bulgur falan yazıyo onları haşlayıp direkt vermicez. O miktarlarda kullanarak yemekler yapıcaz. Mesela 1 kaşık kıyma yazıyo. Yaptığımız bulgurlu yemeğin içine katıcaz gibi. 6. ay kontrolünde daha detaylı anlatıcak doktorumuz eğer isteyenler olursa yine o zaman paylaşırım daha detaylı. Şuan için 5. aydaki tadımlarda doktorumuzun söyledikleri;
Yoğurt en fazla 2 günlük olabilir mümkünse günlük mayalanmış.
Bir iki döküntü olursa sorun yok, ama çok döküntü olur kakada kan olursa ara verip 1 hafta sonra tekrar denencek.
Boğazda dilde şişme varsa hemen acile koşulacak.
Sebzelere haşlayıp ezdikten sonra 1 çay kaşığından fazla zeytinyağı ekliyorum. Hem kıvamı daha yumuşak oluyo hem de kabızlığı önlüyo.
İlk denelilen günlerde öğlen saatlerinde denenmeli ki alerji olursa gece uykusunda farketmek zor olur.
Hatırladıklarım bunlar. Yine sorunuz olursa ve doktorunuzun söylediği bi şeyse yardımcı olurum.
Küçük bir not: yoğurdun tatlı olması için maya için kullanacağınız yopurdu sütle biraz açın. O zaman sğt tadında oluyo yoğurt ve benim kızım çok sevdi. Azıcık ekşi olsa yemiyo



