Badem bizim burda 3000-6000 arası değişiyor. Ama 3000 olan 4500 olacak heralde eylülde. Haliyle onlarda zam yapıyor.
Kreşte kendi önceliklerinize göre araştırma yapmak lazım. Mesela ben ilk başlarda ingilizce öğretmenleri olan, tamamen ingilizce konuşulan bir kreş arıyordum. Bunu yanında da bir günü nasıl geçiriyorlar. Yemek menüsü, meyve sebze mevsime göre mi alınıyor gibi şeylere baktım. Ama ilk kreş deneyimimiz hüsranla sonuçlandı bazı güvenlik konuları söyledikleri gibi olmadı. Bende hemn kızımı aldım, arayı açmamak için de apar topar güvenli bir kreş arayışına girdim. İnglizce olma şartını kaldırdım. Güvenlik en önemlisi. Sizin yerinize başkası gitse nasıl çocuğu teslim edecekler? O süreç nasıl?
Günlük aktivitelere baktım. Mesela bazı kreşler dışardan beden, müzik, bale, seramik fln gibi branşlar için öğretmen getirtebiliyor. Haftada 1 saat gibi. Bu mesela öncelik oluşturur mu size. Ya da mesela benim kızım hamur işine çok düşkün ben o yüzden hamur tatlı az yapılan veya en azından şeker yerine kuru meyve kullanılan bir kreş diğerlerinin önüne geçti benim için.
Bir de bazı kreşlerde tuvalet ihtiyacını veya bez kullanıyorsa bez değişimini kreşteki yardımcı görevlilerle yapıyorlar, bazısında öğretmenler. Ben açıkcaksı bağlanma ve mahremiyet gelişimi açısından öğretmeni götürmesini tercih ediyorum. Bu da önemli bence
Akademik eğitim önemli mi mesela. Bir kreşe gittim baya yoğun montessori eğitimi veriyorlar. Aslında güzel, ama ben kızıma 3 yaşında o kadar yüklenmek istemedim. Ama kendi giyinsin, kendi yemek yesin teşvik edilsin istedim.
Doğayla iç içe olması da öncelikti benim için, kreşin bahçesinde küçük bi alan da olsa meyve sebze yetiştirmeleri. Ya da yaz kış bahçeyi aktif kullanmaları.
Öğretmenler hepsi okul öncesi eğitim mi almış? 4 yıllık veya 2 yıllık mezunlar var bazısında hepsi 4 yıllık. Bence çok önemli değil ama en azından bu eğitimi almış olmaları şart.
Öğretmrn sirkülasyonu nasıl? En yeni ve en eski öğretmen ne kadardır orada?
Bir arkadaşım mesela kreşteki ahşçı ile konuşmuş kadın 5 yıldır ordaymış, demekki kreşte mutlu diye düşünüp kızını o kreşe verdi. Tabiiki tek sebep bu değil ama önmli şeyler bunlarda.
Kreşin tatil olduğu zamnları sorun. Siz o tarihlere uyabilecek misiniz.
Sınıftan birkaç veli ile görüşmek istediğinizi söyleyebilirsiniz. Onlarla görüşebilirsiniz.
Kreşe alışma süreci nasıl yönetiliyor. Biz mesela ilk 3 gün beraber gittik ben kreşte bekledim onu 2 saat kaldık eve döndük. Sonra ben beklemedim. Sonra öğlene kadar kaldı sonra öğlen uyudu… böyle böyle kızımın alışma durumuna göre saatler uzadı.
Sınıflar en fazla kaç kişi. Uzun oldu ama bunlar önemli.