GizemElf durum şu sen Türk vatandaşı mısın yani evlenmeden önce ve sonra 2012 de değildik 2015 de oldu eşim Türk vatandaşı yani İtalyan ve Türk çifte vatandaş oldu. O andan itibaren ister Türkiye’de yaşasın ister yaşamasın bu borcu her ay 150 tl gibi ödemesi gerekiyormuş. Biz bilmiyoruk çünkü eşim özel sigortası var ve 2017ye kadar sadece bir ay kalıyorduk burada o zamanda acil bir hastalık durumunda özel hastaneye gidiyordu. Yurt dışında oturum olduğumuz ülkede zaten her ay belli bir miktar 500 eu civarı ödeniyor sigortası özel olarak. Ben 2018 de işi bıraktım yaşım 37 idi babam emekli Türkiye’de çalışıp emekli olduğu İçin ben onun sigortasından yararlandım 2019 a kadar bana borç gelmedi o yüzden bekar kızlar baba sigortasından yararlanabilir. Sonra ise 2019 un sonunda evlendiğim gibi gittik sigortaya eşim ve ben genel sigorta ödeyelim cebimizden ki devlet hastanesinde bakılalım diye. Bu borcu o zaman dediler bize bilmiyorduk. Dediler ki 2012 de kanun çıktığında eşiniz Türk değilmiş sonrası ise bir yıldan fazla Bağkur ödedi bir dükkanı işetti o Bağkur içine eşin bir yıldan çok bu parayı da Ödemiş muhasebeci dedi. Sonra Türk vatandaşı olmadığı 2015 yılına kadar üç yılı ve Bağkur ödediği bir yılı düşüp kalan 2020 ye kadar olan dört yılın parasını aldılar tek değerse ödedik. Siz şimdi eliniz sigortalı mı çalışıyor yoksa sigortasız mı ondan mı size sigorta yapmadı veya yaptıysa geç mi yaptı. Siz yurt dışında yaşadığınız 2012 ve sonrası Türk vatandaşı mıydınız toksa evlenince mi oldunuz ? Bana bunları cevaplarsanız açıklarım tam olarak sizin durumu bende eski bankacıyım. Eğer asgari ücret maaş eve giriyorsa eşiniz sigortalı ise bu borcu alırlar. Eşiniz sigortasız iş yapıyorsa ev kira araba tok hiç bir bankada paranız yoksa gelio oturduğunuz yeri araştırır bakarlar muhtaç mı konu komşu mu bakıyor diye ona göre alırlar paranızı