Minik_kusummm gripte zaten belirtileri rahatlatmak için semptomatik tedavi uygulanir kesin şıp diye kescek bı ilaç yok grip aşısınada hic gerek yok belki aşıdaki virüse değil başka virüs kaynaklı gripe yakalancak hepsinin asisinida yaptırmak imkansız zaten hastalık esnasında değil önceden yapılması lazim