2cocukannesi__ hormonsuz olan bakır zaten, çürüme diye bişey olmaz. Hormonlu olanı sizin istemenizle takmazlar. Doktor gerekli görürse takılıyor. Adetliyken takılmasının sebebi hem hamile olmadığınız garanti olsun diye hem de ağrınız olmasın diye. Adetliyken rahim ağzı yumuşar ve bir miktar açılır bu da takılmasını kolaylaştırır