Öncelikle Tuvalet iletişimini ilk duyduğumda çok şaşırmıştım. Ben çocuk gelişimi mezunuyum. Şimdiye kadar öğrendiğim bilgilerde İki yaşın altında çocuğa tuvalet eğitimi vermek sakıncalıdır. Ama tuvalet iletişimde başladığım günden beri kendi çapımda bu tezi çürüttüm. İki haftadırlı tuvalet iletişimine uyguluyoruz. Geceleri veya bebeğiniz uyurken ADH hormonu salgılanır ve bu hormon uyurken altımıza cıs veya kaka yapmamıza engel olur. Bebeğiniz gece uyandığın da ya da uykuluyken sesler çıkardığında büyük ihtimalle çişi gelmiştir. Tüm memeli canlılar gibi insanoğlu da kendini temiz tutma içgüdüsü ile doğmuştur. Aslında bebeğimiz tokken altı temizken ağlamaya başlıyorsa ve biz de çaresiz hissediyorsak büyük ihtimalle bebeğimizin çişi gelmiş olabilir. Tuvalet iletişimime biraz hassas bir süreçtir bebeğinizin Sinyallerini dikkatlice dinlerseniz sizde bunu fark edeceksiniz.