1balkizannesi kızlar üzüm yaprağından salamurayı nasıl yapıyorsunuz kış için bilenler yazabilir mi hiç yapmadım da?
maysa-19 1balkizannesi şalgam kola şişesini yıkayıp kuruttum.yapragi sapı içine bukulecek şekilde üçerli dorderli katlayıp şişeye koydum.aldigi kadar.doldurdum kapattım kapagini
Selin1234 1balkizannesi önce tuzlu ve sıcak suda bekletiyorum aksamdan sonra ertesi gün bidonlara dolduruyorum bazende yaprakların arasına sap kısmına tuz koyuyorum üstüne sıcak suyu döküyorum ve limon koyuyorum icine
Cikilettaammm2107 1balkizannesi yaprakları beş kiloluk kaplara dolduruyoruz. Tuzlu suyu da yumurta ile yapıyoruz. Yumurtayı suyun içine koyun üste çıkana kadar da tuz ekleyin. Yemek için çıkardığınızda da haşlayın biraz yoksa çok tuzlu olur.
maysa-19 Tatlican salamura aldım bı kaç kez.idare ederdi tadı.tuz su olan şeylerde başarısızim elimin ayarı yok böyle denedim inşallah dediğin gibi güzel olur
Tatlican Annem ekide yapıyordu suyu bir deri kaba koyuyordu icine 1yumurta bırakıyordu yunurta suyun uzerinde durursa tuz ayari tamm demektir
maysa-19 Tatlican teşekkürler .onu denerim belki .tuz ayarida tursuda basıyorum tuzu erimesin diye.cok tuzlu oluyor o yzuden böyle tuz limon olayında basarisizim😂
1balkizannesi Tatlican teşekkür ediyorum Benim kaynanam da yumurta yöntemi ile ölçüyor. ☺️ başka bir yöntem arıyorum ama hangisi bilemiyorum.