Canım öncelikle sakin ol. Bol ten teması yap. Yapabilyorsan sırt üstü yatıp ikinizde çıplakken bebeğini göğsüne yakın tut. O kendisi yavaş yavaş memeye doğru gider zaten. Yatamıyorsanda kucağında tut. Emeceği sırada da sütünü kaşıkla göğsünden damlat. Hemen süt geldiğini zannedip daha kolay tutor. Biraz sabretmen gerek. Hemen olmayabiliyor. Ben yarım saat uğraştığım günleri hatırlıyorum. Bir de sinirli ve çok ağlıyorken memeyi emmesi için uğraşma. Benim sürecimi bu uzatmış, sonradan öğrendim. Besleme esnasında da kaşık, şorınga ya da bardak yöntemini kullan. Ama asla biberon verme. Bir de emzik verdiysen bırak. Memeyi tutmayı tam öğrenmeden verdiğin için meme reddine neden olabilir. Benim ailem tüm itirazlarıma rağmen emzik vermişlerdi. Bu yüzden meme reddi yaşamıştım. Moralini yüksek tut. Muhakkak tutacaktır.