aselliyam23 merhaba uyku konusunda korkunç tecrübeleri olan bir anne olarak yazıyorum size. Öncelikle yalnız değilsiniz ben kızımı 15 aylık olana kadar 24 saatlik günde toplamda bakın gece gündüz toplamda 6 saat dahi uyku uyutamadım. Gerisini siz düşünün. :)
1-ayına göre uyanıklık saatleri var kesinlikle bunlar çok önemli. Uykular arasında ki uyanıklık süresini geçirmemeye çalışın araştırın nette muhakkak bulursunuz.
2- destekli uyuduğu için desteği kesmek gerek biliyorum söylemesi kolay uygulaması zor. Ben uyuyup 30 sn 5 dk 10 dk da kalkan melatonin hormonuyla bile uyumayan bir bebeğe sahiptim uyku eğitimi verdim mezun olamadık hala cok problem var ama en azından yatağında uyuyor
3- atal dönemi ve ıyku gerilemesi yaşıyor olabilir bunuda bir arastırın belli zamanlarda atak dönemleri ve uyku gerilemeleri yaşıyorlar
4- uyku sinyallerini takip edin esneme göz kaşıma kulak kaşıma gibi sinyalleri gördüğünüzde o anları kaçırmadan uykuya geçirmeye çalışın
5- bu bemce aşırı önemli rutin. Her uyku öncesi Kendi rutinimizi söylüyorum oyuncakları topluyoruz toplıyoruz bebeklerini yatırıp öpüyoruz elini yüzünü yıkıyorum diş forçalıyoruz pijama giydir alt değiştir sonrada tüm evi gezip gözümün gördüğü herşeye iyi uykular diyorum hep aynı sırayla. Ben ilk başladığımda çığlıklarla bu rutini yapıyorduk odasının önünden tam 1 hafta geçmedi ama şimdi başlayınca anlıyor uyuyacağını :)
Benden bu kadar ha bide sabır. Böyle buraya çok sakin sakin işbilir bir şekilde yazdım ama inanın kafam hiç yerinde değil her gün ağlıyorum 😅 geçecek bu günler diye sabrediyorum sizde unutmayın herkes diyor ki geçecek vardır bir bildikleri :) iyi geceler olsun hoşçakalın