TheBaby internette şöyle bi açıklama okudum çok açıklayıcı geldi bana sizlerle de paylaşmak istedim. "Çocuk yaklaşık olarak 3 yaşında cinsel organıyla oynamaya başlar ve bundan haz almaya başlar ve bu davranışlar tekrarlayıcı olabilir. Bu durum çocuğun bedenini tanımaya yönelik normal cinsel gelişimin normal parçasıdır. Bu davranışlar ayıplanmamalı, kızılmamalıdır. Ebeveyn olarak sakin olmak bu dönemde çok önemlidir. Aşırı tepkilerde ya da ayıplanıp kızıldığında bu davranışlar çocukları daha çok mastürbasyona itebilir ve normal bir cinsel gelişimi ilerideki yaşantısında da problemlerle karşılaşılabilir.
Çocuklar mastürbasyonu kendini rahatlatmak için yapar. Çocuk sevildiği, önemsendiğini ve güvende hissettiğinde kendini rahatlatma ihtiyacı azalacaktır ve bu davranışlarda azalma görülecektir.
Çocuğunuz mastürbasyonu uygun olunmayan ortamlarda yapıyorsa çocuğa yaptığı davranışın çok özel bir durum olduğunu ve herkesin içinde yapılmaması gerektiğini odasında, tuvalet ya da banyoda yapılması gerektiğini vurgulayın fakat bu süreçte kızmayın öfkelenmeyin veya onu suçlu hissettirmemeye çalışın.
Dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise çocuk mastürbasyon davranışını abartıyor ise arkadaş ortamından kendisini izole ediyorsa ya da evde sürekli kendi bedeni ile uğraş söz konusu ise bu durum kendini tanımaktan ziyada çocukta duygusal doyumsuzluğa işaret ediyor demektir. Bu davranışlar çocuklarda ebeveynlerine karşı aslında bir mesaj veriyor olabilir. Ebeveynler çocuklarıyla biraz daha vakit geçirmeli, beraber oyunlar oynanmalı, beraber aktivitede bulunmalı, kısacası çocuklarınıza zaman ayırmak önemli.
Kendisini izole eden mastürbasyonda çocuğun çevresinden kopmasına psiko-sosyal gelişimin ve kişilik gelişiminde problem oluşturabilir."