Deletedmom006 canım seni çook iyi anlıyorum. Prematüre değildi ama sarılıkla çok uğraştık. 45 dakika bebeği uyandırmaya uğraşırdım. Canım topuklarına sık, vur ; burnunu sık, altını aç, yüzünü (yıkanmış) ıslak mendille sil, uyandır bir şekilde. (Ben Bazı zamanlar canını acıtıyordum mecburen). Doktora sor mama başlatabilir. Mamayı da kafana takma sütün indimi bebek doyuyor zamanla mamaya gerek kalmıyor.
Vücutta biriken bilüribin sindirim sistemi ile atılıyor. Yani bebeğin mama veya anne sütü tüketmesi lazım ki sarılık geçsin. Yeterli beslenemezse atılmıyor, o da uykuya sebep oluyor. kısır döngü gibi. Ben iki saatte bir emzirmeye uğraşırdım. Emmediği zamanlar sütünü sağıp biberonla ver. Biberona dikka et meme reddine yol açabiliyor. Ben onu bile göze alıp sağıp verirdim. Depresyonda olmanda çook normal bebeğine yetememe , bakamama duygusu var. Tamamen lobusalıktan. Sarılığı atlatınca refaha ulaşacaksın emin ol. Uyumaya çalış uykusuzluk stres te sütü azaltıyor.
Birde biberonu verirken üst damağa değdirerek ver ki emme refleksini uyararırısn; bebek uyku arasındada emer bu sayede.