Minikkmr ben açık süt alıyorum eğer istemezseniz markette günlük süt satılıyor ya ondan da yapabilirsiniz.. Mayayı hazır yoğurtla yapınca güzel tutmuyor ve ben bir defa aktivya ile yaptım o da güzel tutmadı. Marketlerde yoğurt mayaları var onu kullanabilirsiniz ilk sefer için sonraları içind de hep bi önce ki yoğurttan maya almanız daha iyi olur..
Ben litre başına bir dolu çorba kaşığı maya kullanıyorum. Sütü bir güzel kaynatıyorum (eğer marketten süt alıyorsanız hzun uzun kaynamaya gerek kalmıyor) sonra ılımaya bırakıyorum, serçe parmağım 7-8 sn dayancak kadar ılınıyor.. Mayayı kaseye alıyorum biraz da sütten alıp çırpıyorum hem maya ılınsın hem de güzelce dağılsın diye.. Sonra yavaşça karıştırarak mayayı süte aktarıyorum.
Ben orta boy kavanozlarda, fırında mayalıyorum. Mayaladığım Sütü kavanozlara aktarıyorum. Fırının içine yerleştiriyorum, kapak kapatmadan üzerini temiz bezle kapatıyorum (bez nemi alıyor yoğurt sulanmıyor) . geceden yapıyorum sabaha kadar bekliyor. Sabah ta bi 10 15 dakk tezgahta bekletiyorum ki o da sıcaklığına gelsin sonra dolaba alıyorum. 2 3 saat de dolapta ama kapak kapatmadan üzerine bez kapatarak bekletip sonra kapakları kapatıyorum. 1 gün sonra yoğurt kullanıma hazır 🤗 ama başka yoğurt yoksa da o gün içinde de 1 kavanozu açabiliyorum tabi 🥲