Ekinnazinannesi1221 mercimek çorbasını 7 ayın sonuna doğru vermek lazım sindirimi zor. Ayrıca püre ile başlayınca pütürlü yemez diye bir durum da yok. Geçiş dönemleri var o dönemlerde yavaş yavaş ğütürlüye geçmek gerekiyor. 6 ayda daha yeni ek gıdaya başlamış, çiğnemeyi bilmeyen bebeğe pütürlü vermek çok büyük risk. Bebek yemeğini yemiyorsa daha sıcak ya da saha soğuk vermeyi deneyin. Yedirilen hep gülümseyin, yine nasıl yiyecek, nolur ye evladım bakışıyla yedirmeyin. Eline bir kaşık verin, masasına ne püre yiyosa biraz dökün kendi de yemeye çabalasın o arada sizde yedirin. Kaşık sevmiyor olabilir elinizle yedirin, çorba içiyorsa bardakla vermeyi deneyin. Bir de sanırım 8 aydan sonra çorbaların kokusu değişsin diye içine et suyu koymayı da deneyebilirsiniz. Koku değişince de yiyebiliyorlar. Ve her bebek farklı. Benim büyük kızımda ek gıda da pek zorlanmadım, güzel güzel yerdi. Ama küçük kızım biraz daha zorluyor. Ama tam saatlerini tutturursak sorun olmadığını gördüm. Ekine kaşık verdim bi yandan kndi onla oyalanıyor bi yandan ben yediriyorum. Şimdi 8 aylık, yeni yeni pütürlüye geçtik. İlk kızımda da bu zmnlar pütürlüye geçmiştik. Hiç de red olmadı.
Sabahları da bizim kahvaltı şöyle; 2 tatlı kaşığı yulaf ununu az suyla 2-3 dk pişiriyorum. Üzerine 50 ml anne sütü koyuyorum. İçine de tuzu alınmış 1 kibrit kutu peynir rondoluyorum. En son içine çeyrek meyve püresi ekleyip yediriyorum. Doktor ekşi meyve olsun demişti ama ekşi meyve bulamadım bende yeşil elma veya armut yapıyorum. Bunun yanında da 6,5 ayda yumurta sarısına başladık. Önce çeyrek yumurta sarısı, 7,5 ay olana kadar tam yumurta sarısına çıktık.