Mary61 Bu ay gelişim basamağı olan ‘ayrılık kaygısı’ dönem var. Artık kendinin ayrıca bir birey olduğunun farkında bebeğiniz, birey olduğunun farkına vardığı için artık kendi başına bir şeyleri yapmaya çalışma dönemi başlar. Geceleri sık uyanmasının sebebi güvende olup olmadığını kontrol etmek, annem burada mı ? Neredeyim ? Uykuda mıyım? Yalnız mıyım? Gibi düşünceler bebeklerde bu dönemde olur, hafif bir atak dönemidir aynı zamanda da. Bebeğiniz günlük gördüğü zihnine kaydettiği nesneleri rüyasında da görür, oral dönemde olduğu için onu ağzına alamadığında rüyada bu yüzden de ağlayabilir, çığlık atar. Bu sebeple ekranlardan tablet tv telefondan lütfen uzak tutun 4 yaşına kadar. Fazla uyaran da gece uykusunu etkiler. Ne yapmalısınız? Çözüm olarak ona güvende olduğunu hissettirin, Doktorunuza danışmadan Asla gece beslenmesini KESMEYİN. Gece acıkıp dolabı açtığınızda ya da susadığınızda geri yatağa mı hapsedilmek istersiniz? Bebeğinizin ihtiyaçlarını karşılayın hem sevgi hem de fizyolojik ihtiyaçlarını. Korkmayın, emzirmeniz, destek vermeniz çok normal bebekler annelerin beynine ihtiyaç duyar.