Kızımın 3 aylikken bıngıldaginin olması gerekenden çok küçük olduğunu söyledi sağlık ocağında ebe. d vitaminini kes dedi doktorumuza gittim.olmasi gereken den küçük ama d vitaminini kesmiyorsun d vitaminiyle Bingildagin erken kapanmasının bir alakası yok bu tıbben kabul edildi artık dedi.sonra açıkladı bebekler 4 ana bıngıldak 8 yan suturla doğarmis.anne karnındaki tüm bebek yaratılış gereği vajinal doğuma göre vücutları ekarte olduklarından bu vajinadan geçerken bebeğin baş kemiklero birbirine girsin ki anne den kolay dogabilsin diyeymis.bir çogu ilk 1 ay 40 günde bir çoğu 3 ayda 6 ayda ve en tepedeki bıngıldak ise 1 yaşta tam kemiklesme gösterirmis.ama bu bıngıldak 3 ayda da kapanır biz bunu normal karşılarız 18 aya kadarda kapanmasını isteriz.12.aydan önce kapanması da takip gerektirir 12.aydan sonra kapanmamış olmasıda dedi.ben d vitaminini vermeye devam 3 aylıkken parmak ucu kadar kalmıştı kızımın bilgildagi ki doktorumuz yer ay kontrol etti nörolojik gelişiminin ne durumda olduğunu bilmek için onunla biseyler yaptı ve şuan elhamdülillah gayet sağlıklı kızım.1 yaşında kan tahlili yaptirdi doktorumuz o tahliller sonucunda d vitamini ve kan damlasıni da kestik