Anneler çok sordum size çok post açtım bu konuda çünkü cidden zor bir süreç. Bebeği küçük olan arkadaşlarıma Tuvalet iletişimi adlı kitabı alıp bu işe erken girişmelerini altını çizerek tavsiye ediyorum. 🙈
Bugün 13. gün, oğlum 29 aylık.
Kakasını tuvalete yapıyor. Kakadan iğrendi, pis geliyor ve altına yapmak kesinlikle istemiyor. Başta tuttu, zorlandı ama şimdi onu tuvalete yapmayı öğrendi. Korkuyorum diyor, iniyor klozetten hatta bazen 10 kere otur kalk yapıyor ama sonunda o kaka klozete yapılıyor. Bu benim için bir zafer. Gelelim çiş mevzusuna. Bu konuda hala yardımınıza ihtiyacım var. Çünkü benim minik fırlamam çişini bir güzel pijamaya salıp pijamayı olduğu yere çıkarıyor. Islaklıktan kurtuluyor ve yorulmuyor. Bu durum onu rahatsız etmiyor. Kızmıyorum “olabilir anneciğim, temizleriz, sorun değil, bir dahaki sefere söyle lütfen tuvalete yapalım, pijamalarımız temiz kalsın” gibi şeyler söylüyorum. Bazı geceler kuru kalkıyor. Mesela dün alıştırma küloduyla evden çıkardım ve hiç ıslatmadı. Babaannemin evinde yine otur kalk seromonisi ile çiş yapmayı başardık. Bugün baktım sabah yine yapmak istemedi ve iki kez kaçırdı. Kaçırmak demeyelim. Kasları gelişmiş, tutabiliyor ama reddediyor diyelim. Tavsiyelere açığım, kaç gün sürecek bu mesele? 🙈 ben pijama yıkamaktan başka iş yapamaz oldum.