Satgiray Kızlar doğduğundan beri sürekli kartlardan okudum haftada 5 gün her sabah en az 10 sayfa roman dan okumama rağmen anlaşılmaz konuşmaya devam ediyor çokta uğraştığımi düşünüyorum anne ,baba,mama gibi kelimeler hariç başka bişey duymuyorum nerde hata yapıyorum ne yapmam lazım lütfen cevap verir misiniz 😔
elfeyllzdmr Satgiray normal Canım henüz ama baya bi öyle gidiyor onları söylüyorsa sıkıntı yok çok şükür
saclarinayildizdusmus Satgiray hatan çok üstüne gitmek 3 yasina kadar aldığını alıyor yaptığın hicbise boşuna gitmiyor yapmaya devam et sıkılmaz etme 3 yaşından sonra öğrendiklerini yapmaya basliyor
BirAlparslanAnnesi Satgiray benim oğlumda 18 aylık biz büyük sorular kitaplarının aşırı faydasını gördük yani 20 ye yakın kelimesi var şuanda. Eğer elinizde yoksa mutlaka bu kitapları edinin bebeklere çok şey kattığını düşünüyorum ancak canınızı da sıkacak bir durum olduğunu sanmıyorum kafaya takmayon yani birden açılıyo bu bebeler
minderbob Satgiray bebekten bebeğe değişir. Benim 19 aylık oğlumun 50 ye yakın net kelimesi var. 14-15 tane hayvan sesini çıkarıyor. En başından beri harflerin seslerini öğreterek olaya girdim. Sesleri çıkarınca kelimeleri daha kolay çıkarıyor. Şarkıyla beraber hayvanları taklit etmek sesleri öğrenmenin en iyi yolu. Bizimki 2 li cümle de kuruyor bilinçli şekilde. Yaşına göre dil gelişiminde önde. Ama bunları yapmıyor diye sizin çocuğunuz da geride sayılmaz. Bebekler genelde 2 yaşına kadar kelime biriktirip bir anda konuşmaya başlıyor bu dönem bazen 3 yaşa kadar sürüyor endişe etmeyin kendini hazır hissedince konuşur. Bir de benim oğlum dişlerini de erken tamamladı. Tüm dişleri çıktı bu da konuşmada çok fayda sağlıyor. Ayrıca dil diş damak yapısının sağlıklı olması iyi duyması da konuşma da önemli.
Satgiray elfeyllzdmr inşallah 😔 bayağı gidiyor mu mesela 3 yasa kadar böyle küçük küçük mu başlayacak kelimeler
Satgiray saclarinayildizdusmus üstüne gitmiyorum aslında mesela farklı bişey e yöneldiği de roman i bırakıp onunla oynamaya başlıyorum ben içsel olarak acaba zamanı ne zaman diye düşünmeye başladım 😔
elfeyllzdmr Satgiray tabiki öyle benim çevremde çocuk çok fazla 3 yaş gibi cümle kurmaya başladı hemen hemen hepsi desem yeridir. İçin rahat edecekse doktora git ama erken bence zaten normal seyrinde ilerliyor
Atlasindunyasi İçinde hayvan görselleri olan kitaplardan alıp hayvan seslerini taklit edebilirsiniz. Hem hoşuna gidecek hem de aynı sesleri çıkarmaya çalışacaktır.
ugurbocegmm BirAlparslanAnnesi merhabalar o kitap bizde de mevcut gerçekten işe yarıyor 🙏 başka kullandığınız kitap önerisi varmıdır 🙏🥰
BirAlparslanAnnesi ugurbocegmm ben kediyim/köpeğim vs hayvanlar serisini sürekli okuyoruz onlarında faydasını gördüm hayvanların hepsinin isimlerini söyleyemesede seslerini çıkartıyo 😇 pofi uyku vakti yemek vakti bunlarla rutin oluşturduk bide tavşancığın banyo zamanı var oradanda fayda sağladı bide şey bi kitap serisi var daha ben almadım ama arkadasımda görmüştüm oğlum aşırı sevdi ve hemen kaptı mesela bakayım bulunca onuda yazayım 🌺
BirAlparslanAnnesi ugurbocegmm kitabın adı “Ne Sorsan Bilir Minik “ bende şimdi sipariş vereceğim baya faydalı bi kitap 😊
Balkupum2505 Satgiray o aylarda oglda dede baba mama meme vs derdi yani toplasam 15 kelimesi anca vardi 23 aydan sonra bi kac kelime daha ekledi şuan 24 ayligiz 40 kelimeye yakin. Anneyi bile 23 aylikken söyledi ilk 😀 hatta doktorumuza sormustum konusmasi pek yok anne bile demesi henüz diye.. eğer hic kelimesi yoksa sknti bi kac kelimede olsa söylüyosa korkma demisti
Kuzeybey2209 Satgiray 20 aylık oğlum anne, baba , mama , meme ,anneanne, dede diyor sadece hayvan seslerini o kadar çok diyorum ki yine tik yok bende bu duruma üzülüyorum inşallah birden açılırlar
kitapkurdubebeninanasi Satgiray öncelikle endiselenmeyin roman yerine onun daha çok dikkatini çekecek kitaplar okusaniz bence daha rahat çıkarır kelimeleri. Çünkü ne kadar çok duyarsa bir kelimeyi o kadar hızlı öğreniyorlar bide benim oglum da büyük sorular kitabim in çok faydasi oldu onun sayesinde çoğu seyi öğrendi