Cansuazad benim kızım da 19 aylık, psikolojik danışman bir anne olarak söylüyorum (çocuk gelişim dönemlerinden anladığım için vurguluyorum) bu dönemde ifade edici dil tabii ki önemli ama ondan daha çok alıcı dil önemli. Yani dediklerinizi anlıyor mu bir şey istediğinizde getiriyor mu tepki veriyor mu, mesela legolarını getirir misin dediğinde odasından legoları bulup getiriyor mu bu önemli. Benim kızım da tam 19 aylık ama aynı dediğiniz gibi pek konuşmuyor yani sürekli babıldıyor Koreli gibi cukkeeendaaaa anneyaaase falan diyor ama anlamlı şeyler;
anne baba mama meme su saç haydi kedi salça (kedimizin adı salça) bunları diyor. Ama dediğim gibi alıcı dil maşallah, anında anlıyor direktif alıp yerine getiriyor. İnternete çok takılmayın eğer anne baba diyorsa gerisi zaten gelir genelde gelişim psikologları bazı çocuklar için gelişimindeki bazı dönemleri erken yaşarsa bazılarını geçe bırakır derler. Misal benim kızım erken oturdu erken yürüdü (10 aylık sokakta düşmeden koşuyodu) bazı komplike oyuncakları çok hızlı çözdü ince motorları çok hızlı gelişti ama konuşmuyor. Siz de üzülmeyin endişelenmeyin, bir anda konuşacaklar merak etmeyin 🌼