Durubebekannesi Çocuklu bir evde daha önceden hazırlanıp buzluğa atılmış şeyleri indirip yemek yapmak daha kolay o anda domates biber doğramaktansa mesela. Ama hangi ürünlerin buzluğa atılacak konusunda bir fikrim yok yani Ara ara anneme soruyorum ama mesela küp küp doğranmış yeşil biber havuç rendelenmiş domates aklıma gelenler bunlar ama insanlar her şeyi buzdolabında saklıyor bir şey olmaz diyorlar ama ben tazeliği konusunda şüphe ediyorum siz neleri saklıyorsunuz ne kadar saklıyorsunuz mesela?
Lulemom Durubebekannesi buzlukta sadece bezelye, yeşil fasulye saklıyorum. Nohut vs. O tarz şeyleri annem yapıyo biz yiyoruz 🙊 Domatesi yazdan kavanoz yapıyorum. O baya pratik oluyo. Soğanı biberi saklanmıyorum o anda doğruyorum çok vakit almıyo zaten.
Ates_mami Durubebekannesi ben herşeyi koymuyorum. Mesela bir ara börülce fasülye falan 2 şer kilo alıp koydum. Lezzeti değişiyor o yüzden koymuyorum. Mevsiminde alıp yemeyi daha doğru buluyorum. Tadı değişmeyen olarak mısır mesela. Benim çocuklarım bayılıyor Mısır’a. Zamanı geldiğinde alıp yıkayıp direk buzluğa atıyorum. Yiyecekleri zaman çıkarıp hasliyorum. Onun tadı hiç değişmiyor. Birde kapya biber. Mevsimi degilken aldığım zaman gerçekten tadı yok. O yüzden yazın alıp ikiye kesip buzluğa atıyorum. Onun da tadı değişmiyor. Ve pratik oluyor. Kavanozda da birşey yapmam. Kardeşim müptelası. Domates yapıyor. Bana da verdi 2 kavanoz. Açtım gerçekten hani hazır doğranmış domates olur ya. Aynı o hiç lezzeti yok. Onu da yapmam. Kapya ve mısır dışında birşey koymuyorum buzluğa. Birçok kez herşeyi denedim gerçekten olmuyor ya. Taze alınıp yenenin yerini asla tutmuyor.
bebishmom Durubebekannesi bezelye, Barbunya,şeker fasulye, karnıyarıklık fırında patlıcan, Közlenmiş patlıcan, dolmalık biber, kapya biber, vişne, Közlenmiş biber… Kavanozda Domates, Şeftali, taze fasulye, bamya konserveleri…
1balkizannesi Durubebekannesi bu yıl 55 şişe domates konservesi yaptım. hala yiyoruz kışın hormonlu yemekten ve o kadar para vermektense.
Ates_mami Kustuyu95 evet. Yıkayıp ikiye kesiyorum. İçindeki tohumları çıkarıyorum. 3.5 parça halinde buzdolabı poşetine koyup atıyorum. Buzluktan çıktığında çözülmesini beklemeden istediğim şekilde doğrandigi için dogramiyorum. İsterseniz küçük küçük dogranabilir de.
watermelonlove Durubebekannesi Durubebekannesi Sarımsak temizleyip atıyorum aşırı pratik oluyor.. Pırasayı havuçla doğrayıp atıyorum. Limon, portakal, mandalina bunlar fazlaysa sıkıp karton bardakta dondurup sonra bardaktan çıkarıp o donmuş kalıpları poşete koyup saklıyorum ister o limonu çıkar yemek yanında kullan istersen çıkar erit meyvesuyu yap. Kayınvalidem patlıcan kızartıp atıyor karnıyarık yapmaya. Közlenmiş biber atıyorum bazen yemeklerin yanına güzel meze oluyor sarımsaklı nar ekşili of mis canım çekti. Bezelye, bamya, yeşil fasulye bunları da sezon da alır atarım kışın çeşit oluyor 😘 domates konservesi yaparız ama buzdolabına değil