Narin https://www.instagram.com/p/B0WWx9wD-F9/?igshid=v7lrme81sff9 Bu harika doktorun süt ile ilgili diğer paylaşımlarınıda okumanızı tavsiye ederim.Kendini geliştip güncel bilgilerin üstünde duran bütüncül tıp doktorları asla sütü tavsiye etmiyor.Haberlere bile konuk oldu artık bu mesele,farkındalığın üstünde duralım lütfen🤗
Durumommy Narin bir çoğumuz 1 yaşına kadar inek sütü vermiyoruz ki sadece yoğurt mayalıyoruz bu sütten o da inek sütünün alerjik etkilerini ortadan kaldırıyor
Narin Durumommy Fermente inek sütünden yoğurt mayalayabilirsiniz ama direkt sütü içmenin zararlarından bahsetmiş doktor.Sadece alerji değil bir çok başka olumsuz etkisi var-mış.
Brcstndg Durumommy inek sütünün direkt bir zararı yok ama yararında yok o nedenle süt içirmek yerine fermante olmuş gıdalarda verin yoğurt-peynir gibi deniliyor. Süt şişkinlik yapar ve çocuk bunlardan beslenmez diye. Ama süt öcü değil. Mide de rahatsızlık yapmıyorsa tüketilmesinin sakıncası yok ama öncelik peynir yoğurt olmalı.
Narin Hohomoromu 1 yaş öncesi sadece anne sütü ya da formül süt verilmeli zaten.Ben değil,doktorlar çocuklarınızada içirmeyin kendinizde tüketmeyin diyor.Ancak fermente sütten ev yapımı yoğurdu öneriyorlar.
Incitanesi6835 Hohomoromu inek sutunyerine.yogurt ayran kefir.tukentin diyodu bu doktor bende bir ara takip ediyordum her türlü tavuk etinide önermiyordu sayfasında var ama.bazisi doğru olsada güvenilir bir yerden aldıktan sonra tavuğu neden yenmesinki
Deletedmom0015 Farahzeynep 9aylıktan beri içmişim lıkır lıkır ama dırek organık inerken taze taze dişlerim maşallah trk bi çütük yok ama keşke anne sutu ıcseymışım dıyorum olmazsa olmuyor napak yanı at sutu inek sütü deve sütü ne varsa o işte abartıyorlar bence tabi organik olması şartıyla içilebilir bence . dedem de 90 yaşında delikanlı gıbı hiç bi hastalıpı yok olmamışta hergusüt tereyag et yumurta hepsi organık yıyor içiyor burdakı ana tema organik mi degıl mı olmalı
Duruduygu Deletedmom277 merhaba bizimde 2 aylık döneme kadar süt alerjisi muhabbetleri olmustu prof gittik deri testi yaptı yok dedi ben diyeti falan bıraktım zaman geldi 6 aylık oldu yogurt verdim 3 gündür kırmızı beneklendi 🤷♀️ Alerji mi anlamadım sizde deneme yapılma yapmıssındır muhakkak böyle egzama gibi pütür pütür dokuyormuydu
Narin Brcstndg Kemik erimesi yapıyor daha ne olsun🤷🏻♀️Üstelik susam,sardalya,bademde daha fazla kalsiyum varmış.Yani yerine çok da güzel alternatifleri var.
Hohomoromu Paylastıgnz yazıda cokta enteresan seyler yok her doktor her konuda aynı düşüncede olmayabılıyor baska bi canlının sütünü ve ya etini tüketip tüketmemek sizin tercihinize kalmıştır ozamn yumurta da yemiyelim oda basks bi canlı inek sütünün ürettıgı hıc bır seyı tüketmeyin ozaman peynir vs ve ya farklı bı canlının etini tüketmeyin etinden sütünden faydalanmayın aynı şey oluyor zaten yenılebıleck ve yenılmıck sütü içilip içilmicek hayvalar ayrılmıs örnegın yarasanın sütünü içmiyoruz yüzyıllarca inek sütü içiliyor fazla içilmesi durumunda kansızlık ve alerjisi olanı etkılemesı dısında ben bı zararını duymadım görmedim inek sütü içip içmemdk herkesn kendı tercihine kalmıştır..
Narin Hohomoromu Siz bence olayı tamamiyle yanlış çok farklı anlamışsınız.Tekrar okumanızı,diğer paylaşımlarınada göz atmanızı tavsiye ederim.Elbette herkesin kendi tercihi kimse kimsenin boğazına karışamaz.Doktor görevini yapıyor ben ise bilmeyenler var ise faydalansın istedim.Seçim sizin🙋🏻♀️
GUBILIK Hohomoromu sut tuketimi rantinda bu doktor ureticilere peskes cekmiyor. Kendisi de diyor ki ben olani soyluyorum secim sizin.
Duhainan Hohomoromu bence de tavuğu da helal yerden almak lazom tavuk her şeyi yiyor sonuçta güvenilir yerin yumurtası verilmeli
Brcstndg Narin bildiğim kadarıyla yani okuduğum yazılardan bahsediyorum kanıtlanmış zararı yok. Ama insan için faydalı da değil. Yani hazımsızlık yapıyor, mide rahatsız ediyor ama o kemik erimesi kanıtlanmamış aslında. Evet daha faydalı kalsiyum kaynakları var. Yani sütten önce verilmesi daha yararlı besinler var. Ama bana bu süt düşmanlığı biraz da veganlardan dolayıymış gibi geliyor. Yani okuduğum yazılardan ve izlediğim videolardan hissettiğim kanı böyle. Misal yumurtanın da aslında insan vücuduna yarardan çok zararı olduğu konuşuluyor. Kolestrol yükseltmesi falan gibi daha çok zararını okumuştum ama aklıma gelmiyor şuan baya zaman oluyor okuyalı. Yani her canlının sütü kendi yavrusuna yarar aslında ama zehir de değil sonuçta.
NekwaSultan Narin yuh kemik erimesi yapan o muymuss🤣🤣🤣 Bilim hep geriden geldigi icin bu tez de 3 5 seneye çürür nasil olsa. O yüzden mi eskiler bu kdr saglikli ve uzun yaziyolarmis..haydaa
Narin Brcstndg Bizim kendi çocuk doktorumuzda aynı zamanda bütüncül tıp doktoru ve bize keçi sütünü dahi önermiyor alerjik yan etkileri fazla diye ama gezen,yem ile beslenmeyen tavuk yumurtasını her gün mutlaka yedirmemi istiyor.Evet haklısınız kafalar karışık,hergün bir bildiğimiz ezber bozuluyor ama modern tıbba kulak vermeliyiz diye düşünüyorum.Maalesef inekler mutasyona uğradı onun için verdikleri süt hiç de masum değil.