Aybukemm kurban da diğer bütün ibadetlerde olduğu gibi kişiye özeldir, bireyseldir. Nasıl ki başkası adına namaz kılamıyorsak kurban kesmemiz de mümkün değildir. Dinimizde aile fertleri arasında mal ayrılığı esası vardır. Aile içinde kadının, erkeğin ve buluğ çağını geçen çocukların ayrı ayrı belirlenmiş malları var ise bu durum her birini ayrı ayrı sorumlu tutar. Bu sorumluluk malî olan her ibadet için geçerlidir. Borç ve temel ihtiyaçları dışında nisap miktarı mala sahip olan her bir kişi dinen zengin sayılır ve kendi adına kurban kesmesi gerekir. Eğer nisap miktarını geçen mal erkekteyse sadece o kurban keser, sadece kadındaysa o kurban keser, eğer her ikisinin ayrı ayrı nisap miktarını geçen malı varsa o zaman ikisinin de muhakkak ayrı ayrı kurban kesmeleri gerekir. Dinen kurban kesmekle sorumlu olan sadece erkekse ama o eşi adına da kesmek istiyorsa bu durumda vacip olan kurbanı yine muhakkak kendi adına keser eşi adına da isterse nafile kurban kesebilir. Ama en başta da dediğim gibi bireysel olan ibadette kendi sorumluluğumuzu yerine getirmeyip başkası adına o ibadet yapılamaz. Erkeğe vacip olan kurbanda erkek sırf eşinin gönlü olsun diye eşi adına kurban keserse kadın kurban sevabını alacak olsa da erkek üzerinden vacip sorumluluğunu kaldırmış olmaz. Vekalet vermek ise bambaşka bir meseledir. Vekalet sadece kurban kesimini yapması için bir başkasının vekil tayin edilmesidir. Yani vekalet verilen kişi yine kurban kesmekle yükümlü olan kişinin adına o kurbanı keser. İnşallah yeterince açıklayıcı olmuştur 😊🌺